Publicaties

Stichting Monument & Materiaal publiceert in eigen beheer reeds vanaf 1983 boeken op het gebied van archeologie en bouwhistorie. De boeken zijn te koop bij de Stichting M&M, De Dienst RO/EZ en de boekhandel.

Hervonden Stad is de titel van een reeks publicaties waarmee eind 1996 van start is gegaan. Het betreft jaarboeken waarin een gevarieerd overzicht wordt gegeven van plaatsgevonden archeologisch- en bouwhistorisch onderzoek, alsmede belangrijke restauratieprojecten binnen de gemeente Groningen.
Het uitgeven van jaarboeken met daarin de genoemde verslagen en met korte andere artikelen zijn bedoeld als aanvulling op bestaande documentatie. Het is echter ook bedoeld om bij een breed publiek belangstelling op te wekken voor de Groninger geschiedenis. Vaktermen worden uitgelegd in voetnoten of in een woordenlijst.
Het is een samenwerkingsproject en een gemeenschappelijke uitgave van Stichting Monument & Materiaal en de Dienst Ruimtelijke Ordening en Economische Zaken van de Gemeente Groningen.

Kosten jaarboeken:

1996 t/m 2003    € 8,- (1996 en 1999 t/m 2002 zijn uitverkocht)
2003 en 2004   € 10,-
2005 t/m 2007   € 12,-
vanaf 2008   € 13,50

Genoemde prijzen zijn exclusief verzendkosten. Voor meer informatie kunt u vragen naar de coördinator secretariaat Hanneke Moorman. Telefoon 050 314 62 46 of e-mail Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..">Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Van de jaarboeken van de reeks Hervonden Stad is het mogelijk om de verschillende hoofdstukken vanaf 1996 t/m 2008 te downloaden. Dat kan via het submenulink Hervonden Stad.
Heeft u bezwaar tegen het beschikbaar stellen van uw artikel op het Internet, wilt u dan contact opnemen met Stichting Monument & Materiaal.

Dit jaarboek wordt uitgegeven in samenwerking met de gemeente Groningen en behandelt archeologie, bouwhistorie en restauraties in de stad Groningen. Doel is het onderzoek voor een breed publiek toegankelijk te maken en belangstelling op te wekken voor de Groninger geschiedenis.

Stadse fratsen zijn archeologische rapporten van de Dienst Ruimtelijke Ordening en Economische Zaken van de Gemeente Groningen en Stichting Monument & Materiaal Groningen.