Archeologie

Monument en Materiaal werkt mee aan de uitvoering van archeologisch onderzoek in de gemeente Groningen. De werkzaamheden bestaan vooral uit het schoonmaken, conserveren en documenteren van de archeologische vondsten. Ook schrijven de medewerkers hoofdstukken voor archeologische rapporten, zoals de reeks 'Stadse Fratsen' of artikelen voor het jaarboek 'Hervonden Stad'.

Bekijk de lopende projecten

Dit jaarboek wordt uitgegeven in samenwerking met de gemeente Groningen en behandelt archeologie, bouwhistorie en restauraties in de stad Groningen. Doel is het onderzoek voor een breed publiek toegankelijk te maken en belangstelling op te wekken voor de Groninger geschiedenis.

Stadse fratsen zijn archeologische rapporten van de Dienst Ruimtelijke Ordening en Economische Zaken van de Gemeente Groningen en Stichting Monument & Materiaal Groningen.

Vrijwilliger worden

Lijkt het je leuk om vrijwilliger bij stichting Monument & Materiaal te worden en heb je een brede, historische belangstelling? Informeer telefonisch wat de mogelijkheden zijn. Een vrijblijvend, oriƫnterend gesprek is altijd mogelijk.